U
prostorijama Osnovne škole Pojišan u Splitu, 2. i 3. rujna
2004. godine održan je uz potporu Ministarstva zaštite okoliša,
prostornog uredenja i graditeljstva Republike Hrvatske, dvodnevni
instruktivni SEMINAR za nastavnike osnovnih škola s podrucja Županije
splitsko-dalmatinske. Pozivu se odazvalo dvadeset nastavnika , mahom
profesora biolgije i kemije , ali i nastavnika razredne nastave.

Seminar
se temeljio na knjižici ŠTITI OKOLIŠ (biblioteka udd-a Mala
škola demokracije, Split, 2001) koja je namijenjena mladima
i koja obraduje goruce probleme zaštite okolišta. Projektni tim
cinili su : voditeljica projekta, Dada Lerotic, Tomislav Lerotic,
Ancica Petrušic. Evaluaciju ce provesti Željko Kramaric. Sukladno
poglavljima knjige, seminar je imao 4 tematska dijela:
-
Znaci li nešto moja mala kap? Zaštita i racionalno korištenje vode
- Zašto se klima klima? Zaštita atmosfere i racionalno korištenje
energije
- Iz torbe - u koš, iz koša - na deponij? Zbrinjavanje otpada
- Zdravi (b)ili... !? Hrana - zdravlje - okoliš
 
Na
pocetku seminara sudionici su dobili knjižicu ŠTITI OKOLIŠ
s radnim materijalima. Težište seminara bilo je na radionicama u
kojima su predstavljeni nacini približavanja pojedinih tema zaštite
okoliša ucenicima, kako bi oni gradivo o kojem uce prepoznali u
stvarnosti koja ih okružuje i obrnuto, stvarnost koja ih okružuje
susreli u gradivu. Na primjerima razgovora, igre, jednostavnih pokusa,
samostalnih istraživanja, ispitivalo se mogucnosti poticanja i podupiranja
aktivnog sudjelovanja ucenika u procesa stjecanja znanja o zaštiti
okoliša primjenjivih u svakodnevnom životu, kako bi ih se motiviralo
da od pasivnih primatelja informacija postanu angažirani subjekti
zaštite okoliša. Na kraju seminara nastavnici su ispunili evaluacijski
listic.

Nastavnici
koji su sudjelovali na seminaru dužni su organizirati radionice
u svojim školama do kraja mjeseca studenoga ove godine. U svakoj
radionici trebalo bi sudjelovati 25 ucenika koje ce nastavnik izabrati
prema iskazanoj motivaciji. Nastavnike ce pratiti clanovi projektnog
tima i udruge, a na kraju svake radionice ucenici ce ispuniti evaluacijski
listic, te razgovarati s evaluatorom projekta.
 
|